søndag 8. september 2013

Puter a'la bestemor

Bestemorruter, eventuelt oldemorruter. Veldig fine, veldig lette å lage. Lurer du på hvordan du lager slike, så får du ikke vite det her... Men googler du bestemorruter, er det veldig mange bloggere som har lagt ut oppskrift. Ellers kan jeg anbefale boka Fargeglade oldemorsruter, som du kan låne på biblioteket.

Jeg har holdt på med disse rutene/putene lenge, hovedsaklig fordi det tar så sykt lang tid å feste trådene. Så mitt beste tips for oldemorruteheklere er å feste trådene underveis, noe jeg ikke gjorde. Enkel matematikk viser at jeg har festet 284 tråder på disse tre putene i løpet av noen få dager. Men plutselig fikk jeg ånden over meg, og jeg er ganske så fornøyd med resultatet. Restegarn som har ligget i en pose i flere år fikk endelig gjort nytte for seg. Syntes fargene passet godt sammen, og putene er en pryd for stua. (Selvskryt!)

Her er mine tre nye puter:





Utrolig deilig når noen prosjekter faktisk blir ferdige! Det er visst en del jeg skal ordne etter hvert:


  • male ferdig terrassemøbler, hattehyller og skostativ (vanskelig i Stavanger når det er såpass mye regn)
  • ta et strøk til med lakk på spisebordet
  • sy om minst tre gamle kjoler
  • tapetsere banankasser slik at de blir lekre oppbevaringsesker til sengetøy og håndklær
  • hekle ferdig fillerya mi
  • sy opp gardinene

Så jeg håper dere har meg unnskylt at jeg ikke er så flittig på bloggefronten. Jeg skal prøve å skjerpe meg... Har lagt ut noen bilder på Instagram da, til mitt forsvar. (mgrundet)

Me bloggast!

1 kommentar: